"Koska olet sen arvoinen" jo 50 vuotta
L’Oréal Paris on enemmän kuin kauneusbrändi
L’Oréal Paris on enemmän kuin kauneusbrändi
Meille on aina ollut tärkeää olla mukana poistamassa muureja naisten ja heidän tavoitteidensa välistä ja auttaa heitä kävelemään vapaasti kohti päämääriään. Tämä alkaa siitä, että voimme todella kävellä vapaasti ja turvallisesti kadulla kuin kadulla, kaikkialla maailmassa. Katuhäirintää tapahtuu kaikkialla, ja se luo naisille turvattomuuden tunnetta julkisilla paikoilla sekä häiritsee heidän jokapäiväistä elämäänsä. Häirintä on täysin vastaan L'Oréal Paris -brändin arvoja, joten 8. maaliskuuta 2020 tuotemerkki lanseerasi Stand Up Against Street Harassment -ohjelman. Aloite perustettiin kansainvälisen L’Oréal Paris- ja IPSOS-tutkimuksen jälkeen, joka osoitti, että 78 % naisista on kokenut seksuaalista häirintää julkisilla paikoilla. Vastaajista vain 25 % sanoi, että sivullinen on tarjonnut apuaan näissä tilanteissa. Lisäksi 86 % vastaajista sanoi, etteivät he tienneet, kuinka toimia tilanteissa, joissa he näkevät seksuaalista häirintää julkisella paikalla.*
Tämän vuoksi L’Oréal Paris päätti alkaa tehdä yhteistyötä kansainvälisen voittoa tavoittelemattoman Hollaback! -järjestön kanssa, jonka tavoitteena on päästä eroon kaikenlaisesta häirinnästä. Stand Up -tavoitteita ovat katuhäirinnän tietoisuuden levittäminen ja miljoonan ihmisen voimaannuttaminen Hollabackin 5D-metodilla, jonka avulla opetetaan, kuinka toimia tilanteessa niin uhrina kuin sivustakatsojanakin. Kaikki voivat liittyä Stand Up -liikkeeseen osallistumalla koulutukseen standup-international.com-sivustolla, jakamalla sosiaalisessa mediassa kuva kädessään D-kirjain sekä käyttämällä hashtagia #WeStandUp.
*Kansainvälinen L'Oréal Paris- ja IPSOS-yhteistyötutkimus, jossa tietoa kerättiin 8 maasta ja osallistujia oli yli 15 000. Huhtikuu 2019.